وبلاگ شخصی رضا مهدی پور

وبلاگ شخصی رضا مهدی پور

بصیرت و روشنگری مذهبی ،سیاسی ،فرهنگی ،اجتماعی
وبلاگ شخصی رضا مهدی پور

وبلاگ شخصی رضا مهدی پور

بصیرت و روشنگری مذهبی ،سیاسی ،فرهنگی ،اجتماعی

برجسته‌ترین چهره ولایتمدار

برجسته‌ترین چهره ولایتمدار 

 

آیت‌الله احمد جنتی از جمله مصادیق یاران صدیق حضرت امام خمینی(ره) و جانشین خلف ایشان حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) است که به اعتراف دوستان آگاه و دشمنان منصف، در طول بیش از نیم قرن مجاهدت و ایستادگی، در صف اول نگهبانی از اسلام ناب محمدی(ص) و پاسداری از آرمان‌های امام(ره) و رهبری قرار داشته‌ است.


پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی

 شجره طیبه انقلاب اسلامی که به دست مبارک بنیانگذار نظام اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به ثمر رسیده است، با مجاهدت و رشادت بزرگمردانی به درختی تناور تبدیل شده که عمر خود را در مسیر مبارزه و مجاهدت گذرانده‌اند. برخی از آنان بر عهد ازلی با خداوند متعال تا پای جان پایدار ماندند و سرنوشت‌شان به شهادت فی‌سبیل‌‌الله ختم شد و برخی دیگر با الطاف خفیه الهی همچنان در انجام رسالت انقلابی خویش ایستاده و منتظرند؛ «مِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ  وَما بَدَّلوا تَبدیلًا»(احزاب: 23)

  
بدون تردید، حضرت آیت‌الله احمد جنتی از جمله مصادیق یاران صدیق حضرت امام خمینی(ره) و جانشین خلف ایشان حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) است که به اعتراف دوستان آگاه و دشمنان منصف، در طول بیش از نیم قرن مجاهدت و ایستادگی، در صف اول نگهبانی از اسلام ناب محمدی(ص) و پاسداری از آرمان‌های امام(ره) و رهبری و دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران قرار داشته‌ است.
ایشان که از حلقه یاران امام(ره) در مبارزات پیش از انقلاب بوده و به واسطه همین همراهی بارها دستگیر، زندانی و تبعید شده‌اند، پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در سمت‌های حساس و کلیدی مشغول به خدمت بوده‌اند که مهم‌ترین آن دبیری شورای نگهبان است. مطابق با مبانی نظریه حکومت اسلامی، حکومتی را می‌توان حکومت اسلامی دانست که از دو رکن اصلی برخوردار باشد؛ یکی آنکه قوانین آن برگرفته از قوانین شرع بوده و دیگر آنکه کارگزاران و مسئولان آن از میان صاحبان صلاحیت برگزیده شده باشند.
آیت‌الله جنتی که از دوره اول شورای نگهبان در سال ۱۳۵۹ به‌عنوان عضو فقهای این نهاد از سوی امام(ره) منصوب شده و از سال ۱۳۷۱ تاکنون دبیری این شورا را برعهده دارد، به دلیل درستی انجام این وظیفه و ایستادگی در مسیر دفاع از ماهیت انقلاب اسلامی، به خار چشم دشمنان ملت بدل شده است. بدون شک، همه هجمه‌های سنگین رسانه‌ای در طول سال‌های اخیر محصول این ایستادگی است.
برگزاری همایش تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی که با حضور جمعی از فرماندهان، مسئولان و هادیان سیاسی سپاه در حال برگزاری است، فرصتی بود تا از این یار صدیق امام(ره) و رهبری تقدیر شده و نام ایشان به فرموده حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه به منزله «برجسته‌ترین چهره ولایتمدار و بارزترین مصداق استقامت فکری و عملی و دارای روحیه جهادی و انقلابی» در ایام چهل سالگی انقلاب اسلامی ثبت شود.

منبع: سایت بصیرت