وبلاگ شخصی رضا مهدی پور

وبلاگ شخصی رضا مهدی پور

بصیرت و روشنگری مذهبی ،سیاسی ،فرهنگی ،اجتماعی
وبلاگ شخصی رضا مهدی پور

وبلاگ شخصی رضا مهدی پور

بصیرت و روشنگری مذهبی ،سیاسی ،فرهنگی ،اجتماعی

چرا سپاه با همه دولت ها مخالف است؟!

چرا سپاه با همه دولت ها مخالف است؟! 

ادعای مخالفت سپاه با دولت‌ها از ابتدای انقلاب تاکنون یک سخن نادرست است و هیچ کس نمی‌تواند آن را اثبات کند. هر یک از دولت‌ها را سپاه پس از استقرار طبق موازین قانونی و شرعی و از جمله تنفیذ حکم ولایت، مشروع دانسته و با آنان در همه حوزه‌ها همکاری داشته است.


پایگاه بصیرت
در برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح است سپاه از ابتدای انقلاب تاکنون، با همه دولت‌ها مخالف بوده و مشکل داشته است. آیا  این ادعا درست است و اگر درست است، دلیل آن چیست؟
ادعای مخالفت سپاه با دولت‌ها از ابتدای انقلاب تاکنون یک سخن نادرست است و هیچ کس نمی‌تواند آن را اثبات کند. هر یک از دولت‌ها را سپاه پس از استقرار طبق موازین قانونی و شرعی و از جمله تنفیذ حکم ولایت، مشروع دانسته و با آنان در همه حوزه‌ها همکاری داشته است. بنابراین، در همه دوره‌ها دو مؤلفه پذیرش و همکاری در رفتار و مواضع سپاه نسبت به دولت مشاهده می‌شود. اکنون هم نگاه سپاه به دولت مستقر یعنی دولت آقای روحانی همین‌طور است؛ اما آنچه سبب شکل‌گیری ذهنیت‌ها و گاهی طرح ادعاهایی شده، دو نکته است:
1ـ سپاه به اقتضای پاسداری از انقلاب اسلامی و ماهیتی که دارد، همواره از همه دولت‌ها، رفتار انقلابی، مواضع انقلابی و اتخاذ سیاست‌های انقلابی را در حوزه‌های گوناگون مطالبه کرده است.
2ـ در هر یک از دولت‌ها در مواردی خاص، رفتارها و مواضع غیر همسو با حرکت انقلاب و ارزش‌های انقلاب وجود داشته، در همین موارد سپاه به عنوان منتقد آن مواضع و رفتارها ظاهر شده و به وظیفه انقلابی خود عمل کرده است.
بسیار روشن است که مخالفت سپاه با یک موضوع یا عمل خاص در یک دولت را، نمی‌توان به معنای مخالفت سپاه با کلیت دولت تلقی کرد. ما همین نوع برخورد را در مواضع امام و رهبری نسبت به دولت‌ها در همه دوره‌ها مشاهده می‌کنیم.

منبع: سایت بصیرت